Event marketing, czyli jak przyciągnąć klientów do restauracji poprzez organizowanie wydarzeń

img

Restauracja jest na ogół kojarzona po prostu z miejscem, gdzie można zjeść coś dobrego. Jednakże z powodu bardzo dużej konkurencji lokale zaczęły rozszerzać swoje działanie również na organizowanie różnego rodzaju wydarzeń i eventów. Nawet w małych powiatach jest kilkadziesiąt restauracji a w dzisiejszych czasach nie jest problemem wybranie się na obiad czy kolację do restauracji oddalonej o 5-30 kilometrów od domu. Klienci mają bardzo duży wybór. Najczęściej pyszne jedzenie wystarcza do osiągnięcia sukcesu i satysfakcjonujących zysków, ale niestety nie zawsze.

Goście restauracji doceniają dobrą kuchnię, klimat restauracji i obsługę, ale szukają również nowych smaków i wrażeń. Takie właśnie wydarzenia przyciągają klientów i zwiększają ich zadowolenie, a równocześnie pozwalają na zwiększenie zysków i wzmacniają markę. Organizacja eventów może sprawić, że na tle konkurencji lokalnej restauracja będzie cieszyć się bardzo dobrą reputacją.

Trzeba jednak pamiętać, że organizacja ciekawych dla klientów wydarzeń wymaga czasu i bardzo wiele chęci. Tak więc zarówno właściciel, menedżer, kucharze i obsługa sali powinni się wykazać pomysłowością i pomocą w organizacji wydarzeń. Aby uzyskać satysfakcjonujący zysk trzeba też zainwestować w atrakcje. Pomysłów na organizację eventów jest mnóstwo, więc trzeba wybrać te, które uważamy za najciekawsze. Chętnie podzielimy się kilkoma pomysłami organizacji różnych wydarzeń.

Wydarzenia związane ze świętami

Jedną z możliwości organizacji wydarzeń w restauracji są święta: dzień babci i dziadka, walentynki, dzień matki, dzień ojca, dzień dziecka, święto niepodległości, mikołajki, sylwester i inne. Poniżej znajdziecie przykłady organizacji takich wydarzeń.

  • Walentynki – święto zakochanych może przyciągnąć wiele par na pyszne jedzenie i lampkę wina. Pomysłem na wydarzenie może być kolacja degustacyjna składająca się z przystawki, zupy, sałatki, dania głównego oraz deseru. Do tego można dobrać odpowiednie alkohole. Romantyczną atmosferę stworzyłyby czerwone ozdoby, świece i muzyka na żywo. Niejeden mężczyzna chętnie zaprosi swoją partnerkę na taką randkę.
  • Dzień dziecka – jeżeli restauracja jest nastawiona na rodzinne odwiedziny to warto dotrzeć również do serc dzieci. W dzień dziecka można zaprosić klientów na rodzinny obiad ze specjalnym daniem dla dzieci. Główną atrakcją może być animator, który przez całe popołudnie będzie się bawił z dziećmi – robił balonowe pieski, malował twarze, robił tatuaże. W tym czasie rodzice mogą spokojnie napić się kawy czy wina.
  • Mikołajki – nie tylko dzieci lubią słodkie prezenty ale dorośli również. W taki zimowy dzień można zaprosić klientów na gorącą czekoladę z bitą śmietaną wypitą w świątecznej atmosferze. Można przygotować również jakieś dania bożonarodzeniowe jak barszcz z uszkami, pierogi czy pieczona ryba aby goście poczuli magię świąt. Dla małych gości można zaprosić Świętego Mikołaja, który wysłucha ich życzeń i obdaruje czekoladą. Ekstra pomysłem była by również foto budka z mikołajkowymi gadżetami.

Wydarzenia kulturalne

Kolejną możliwością jest organizacja wydarzeń kulturalnych takich jak występy okolicznych zespołów czy kabaretów. Jeśli w okolicy lub tej samej miejscowości organizowana jest noc muzeów, festyn czy inne wydarzenia – można zrobić z tej okazji własne wydarzenie. Ciekawym pomysłem jest też wieczór filmowy, wspólne oglądanie meczu czy gali KSW. Kilka pomysłów na takie wydarzenia znajdziecie niżej.

  • Występ kabaretu – każdy lubi zdrową dawkę humoru. Można więc zorganizować występ kabaretu czy też stand-up. W cenie biletu znajdowałaby się kawa, herbata i przekąski. Świetnym pomysłem jest przygotowanie słodkiego stołu z małymi deserkami, ciastami oraz słonego stołu z mini kanapeczkami, hamburgerami i innymi przekąskami.
  • Inne wydarzenia w okolicy – jeśli w tym samym mieście odbywają się festyny, koncerty i inne wydarzenia, możemy przedłużyć godzinę otwarcia lokalu w tym dniu i zaprosić na drinka po koncercie. Jeżeli festyn jest związany z dożynkami to możemy zaproponować dania z warzyw i owoców z lokalnych gospodarstw.
  • Wieczór filmowy – kto powiedział, że film można obejrzeć tylko w domu albo w kinie? Na sali restauracyjnej albo większej sali gdzie organizowane są imprezy okolicznościowe można na telewizorach albo telebimie wyświetlić film. Mogą to być np. horrory w Halloween czy też po prostu komedie lub filmy sensacyjne w dowolny dzień. Do każdego piwa czy napoju można zaproponować darmowy popcorn a goście zapewne zgłodnieją i chętnie zamówią kolację.

Nietypowe wydarzenia

W zależności od rodzaju lokalu i przygotowywanych potraw możemy organizować i świętować dzień hamburgera, steka, pizzy, czekolady, gofra, piwa i wiele innych. Dodatkowo organizacja grilla, ogniska czy też karaoke będzie również świetnym pomysłem.

  • Dzień Pizzy – w pizzerii można zaproponować gościom jakąś promocję np. dwie pizze w cenie jednej, dwa sosy gratis albo darmowa mała pizza do każdej zamówionej mega pizzy. Każdy lubi promocje więc zapewne wielu klientów z nich skorzysta. Jeśli jednak w codziennym menu nie mamy tego włoskiego przysmaku, to w ten jeden dzień możemy zaprosić na degustację domowej pizzy.
  • Dzień Czekolady – może jedynie kilka procent ludzi nie lubi czekolady ale reszta z nas ją uwielbia pod każdą postacią – napoju, sosu, ciasta, kremu czy lodów. W międzynarodowy dzień czekolady można zaprosić małych i dużych gości na czekoladowe menu. Warto zrobić konkurs z nagrodami na najlepsze zdjęcie dania, wierszyk o czekoladzie lub inny.
  • Ognisko – oczywiście jest to opcja dla lokalu, który ma przestrzeń na dworze pozwalającą na rozpalenie ogniska. W ciepły letni wieczór można ustawić ławy oraz stoliki na dworze i zaprosić gości na ognisko gdzie będą mogli sami upiec sobie kiełbaskę, zjeść przygotowane przez restaurację dodatki i wypić piwo. Można też puścić muzykę, aby można było potańczyć pod gwiazdami.

Jak widać na każdą okazję można przygotować dla klientów ciekawe wydarzenie z atrakcjami i nie wszystkie z nich wymagają dużych nakładów finansowych. Wystarczy uwolnić swoją kreatywność i pomyśleć w czym sami chętnie byśmy wzięli udział. Klienci w każdym wieku chętnie wezmą udział w wydarzeniach, bo zjedzą coś pysznego i spędzą miło czas. Natomiast dla restauracji jest to spory zysk i większa liczba stałych klientów.

img
Izabela Praska

Redaktor FooDeliver.pl, pasjonatka gastromarketingu i dobrej kuchni, marketingowiec. Specjalistka produktu FooDeliver.pl.

Jesteś zainteresowany ofertą?

Chcesz poznać szczegóły naszej oferty? Zobaczyć demo systemu? Napisz do nas, oddzwonimy