Poradnik dla restauracjiMarketing gastronomicznyEvent marketing, czyli jak przyciągnąć klientów do restauracji poprzez organizowanie wydarzeń

Event marketing, czyli jak przyciągnąć klientów do restauracji poprzez organizowanie wydarzeń

Restauracja jest na ogół kojarzona po prostu z miejscem, gdzie można zjeść coś dobrego. Jednakże z powodu bardzo dużej konkurencji lokale zaczęły rozszerzać swoje działanie również na organizowanie różnego rodzaju wydarzeń i eventów. Nawet w małych powiatach jest kilkadziesiąt restauracji a w dzisiejszych czasach nie jest problemem wybranie się na obiad czy kolację do restauracji oddalonej o 5-30 kilometrów od domu. Klienci mają bardzo duży wybór. Najczęściej pyszne jedzenie wystarcza do osiągnięcia sukcesu i satysfakcjonujących zysków, ale niestety nie zawsze.

Goście restauracji doceniają dobrą kuchnię, klimat restauracji i obsługę, ale szukają również nowych smaków i wrażeń. Takie właśnie wydarzenia przyciągają klientów i zwiększają ich zadowolenie, a równocześnie pozwalają na zwiększenie zysków i wzmacniają markę. Organizacja eventów może sprawić, że na tle konkurencji lokalnej restauracja będzie cieszyć się bardzo dobrą reputacją.

Trzeba jednak pamiętać, że organizacja ciekawych dla klientów wydarzeń wymaga czasu i bardzo wiele chęci. Tak więc zarówno właściciel, menedżer, kucharze i obsługa sali powinni się wykazać pomysłowością i pomocą w organizacji wydarzeń. Aby uzyskać satysfakcjonujący zysk trzeba też zainwestować w atrakcje. Pomysłów na organizację eventów jest mnóstwo, więc trzeba wybrać te, które uważamy za najciekawsze. Chętnie podzielimy się kilkoma pomysłami organizacji różnych wydarzeń.

Promuj wydarzenia związane ze świętami w restauracji

Jedną z możliwości organizacji wydarzeń w restauracji są święta: dzień babci i dziadka, walentynki, dzień matki, dzień ojca, dzień dziecka, święto niepodległości, mikołajki, sylwester i inne. Poniżej znajdziecie przykłady organizacji takich wydarzeń.

  • Walentynki – święto zakochanych może przyciągnąć wiele par na pyszne jedzenie i lampkę wina. Pomysłem na wydarzenie może być kolacja degustacyjna składająca się z przystawki, zupy, sałatki, dania głównego oraz deseru. Do tego można dobrać odpowiednie alkohole. Romantyczną atmosferę stworzyłyby czerwone ozdoby, świece i muzyka na żywo. Niejeden mężczyzna chętnie zaprosi swoją partnerkę na taką randkę.
  • Dzień dziecka – jeżeli restauracja jest nastawiona na rodzinne odwiedziny to warto dotrzeć również do serc dzieci. W dzień dziecka można zaprosić klientów na rodzinny obiad ze specjalnym daniem dla dzieci. Główną atrakcją może być animator, który przez całe popołudnie będzie się bawił z dziećmi – robił balonowe pieski, malował twarze, robił tatuaże. W tym czasie rodzice mogą spokojnie napić się kawy czy wina.
  • Mikołajki – nie tylko dzieci lubią słodkie prezenty ale dorośli również. W taki zimowy dzień można zaprosić klientów na gorącą czekoladę z bitą śmietaną wypitą w świątecznej atmosferze. Można przygotować również jakieś dania bożonarodzeniowe jak barszcz z uszkami, pierogi czy pieczona ryba aby goście poczuli magię świąt. Dla małych gości można zaprosić Świętego Mikołaja, który wysłucha ich życzeń i obdaruje czekoladą. Ekstra pomysłem była by również foto budka z mikołajkowymi gadżetami.

Promuj wydarzenia kulturalne w restauracji

Kolejną możliwością jest organizacja wydarzeń kulturalnych takich jak występy okolicznych zespołów czy kabaretów. Jeśli w okolicy lub tej samej miejscowości organizowana jest noc muzeów, festyn czy inne wydarzenia – można zrobić z tej okazji własne wydarzenie. Ciekawym pomysłem jest też wieczór filmowy, wspólne oglądanie meczu czy gali KSW. Kilka pomysłów na takie wydarzenia znajdziecie niżej.

  • Występ kabaretu – każdy lubi zdrową dawkę humoru. Można więc zorganizować występ kabaretu czy też stand-up. W cenie biletu znajdowałaby się kawa, herbata i przekąski. Świetnym pomysłem jest przygotowanie słodkiego stołu z małymi deserkami, ciastami oraz słonego stołu z mini kanapeczkami, hamburgerami i innymi przekąskami.
  • Inne wydarzenia w okolicy – jeśli w tym samym mieście odbywają się festyny, koncerty i inne wydarzenia, możemy przedłużyć godzinę otwarcia lokalu w tym dniu i zaprosić na drinka po koncercie. Jeżeli festyn jest związany z dożynkami to możemy zaproponować dania z warzyw i owoców z lokalnych gospodarstw.
  • Wieczór filmowy – kto powiedział, że film można obejrzeć tylko w domu albo w kinie? Na sali restauracyjnej albo większej sali gdzie organizowane są imprezy okolicznościowe można na telewizorach albo telebimie wyświetlić film. Mogą to być np. horrory w Halloween czy też po prostu komedie lub filmy sensacyjne w dowolny dzień. Do każdego piwa czy napoju można zaproponować darmowy popcorn a goście zapewne zgłodnieją i chętnie zamówią kolację.

Nietypowe wydarzenia w restauracji

W zależności od rodzaju lokalu i przygotowywanych potraw możemy organizować i świętować dzień hamburgera, steka, pizzy, czekolady, gofra, piwa i wiele innych. Dodatkowo organizacja grilla, ogniska czy też karaoke będzie również świetnym pomysłem.

  • Dzień Pizzy – w pizzerii można zaproponować gościom jakąś promocję np. dwie pizze w cenie jednej, dwa sosy gratis albo darmowa mała pizza do każdej zamówionej mega pizzy. Każdy lubi promocje więc zapewne wielu klientów z nich skorzysta. Jeśli jednak w codziennym menu nie mamy tego włoskiego przysmaku, to w ten jeden dzień możemy zaprosić na degustację domowej pizzy.
  • Dzień Czekolady – może jedynie kilka procent ludzi nie lubi czekolady ale reszta z nas ją uwielbia pod każdą postacią – napoju, sosu, ciasta, kremu czy lodów. W międzynarodowy dzień czekolady można zaprosić małych i dużych gości na czekoladowe menu. Warto zrobić konkurs z nagrodami na najlepsze zdjęcie dania, wierszyk o czekoladzie lub inny.
  • Ognisko – oczywiście jest to opcja dla lokalu, który ma przestrzeń na dworze pozwalającą na rozpalenie ogniska. W ciepły letni wieczór można ustawić ławy oraz stoliki na dworze i zaprosić gości na ognisko gdzie będą mogli sami upiec sobie kiełbaskę, zjeść przygotowane przez restaurację dodatki i wypić piwo. Można też puścić muzykę, aby można było potańczyć pod gwiazdami.

Jak widać na każdą okazję można przygotować dla klientów ciekawe wydarzenie z atrakcjami i nie wszystkie z nich wymagają dużych nakładów finansowych. Wystarczy uwolnić swoją kreatywność i pomyśleć w czym sami chętnie byśmy wzięli udział. Klienci w każdym wieku chętnie wezmą udział w wydarzeniach, bo zjedzą coś pysznego i spędzą miło czas. Natomiast dla restauracji jest to spory zysk i większa liczba stałych klientów.

Redaktor FooDeliver.pl, pasjonatka gastromarketingu i dobrej kuchni, marketingowiec. Specjalistka produktu FooDeliver.pl.