Jak otworzyć restaurację Sushi Bar
Co to jest sushi?
W pierwszej kolejności wyjaśnijmy, czym tak naprawdę jest Sushi. Jest to potrawa kuchni japońskiej składająca się z zakiszonego octem ryżowym gotowanego ryżu wraz z dodatkami. W skład sushi oprócz ryżu mogą wchodzić surowe, wędzone lub grillowane ryby, owoce morza a także mięso. Można również dodać wodorosty nori, warzywa, owoce, grzyby, omlet, ziarna czy serki takie jak philadelphia. Mają krótki termin przydatności do spożycia, dlatego też powinno się je przygotowywać na świeżo i tego samego dnia konsumować. Zgodnie z tradycją Sushi powinno się jeść palcami lub pałeczkami. Sushi podaje się z sosem sojowym, chrzanem wasabi oraz marynowanym imbirem.
Czy sushi jest w Polsce popularne?
Smak Sushi jest specyficzny i dla nas Polaków nowoczesny – jednym to odpowiada a innym nie. Zestawy Sushi są piękne i kolorowe, dlatego też uwielbiane są nie tylko za smak ale również za wygląd. Pasują zarówno na lunch w pracy, romantyczną kolację czy imprezę w stylu japońskim.
Bary Sushi cieszą się od lat bardzo dużą popularnością w Polsce. Najlepsze miejsca dla tych lokali to duże i średniej wielkości miasta. Najlepiej sprawdzają się lokalizacje w centrum miasta, w centrach handlowych czy przy innych dużych skupiskach osób.
Zamawianie sushi online ma sens!
W obecnych czasach klienci oczekują możliwości składania zamówień online z płatnościami online. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie pozwalające również na zobaczenie pięknych zdjęć potraw. Taką możliwość daje system zamówień online Foodeliver – przy otworzeniu nowej restauracji warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem.
Otworzyć autorski Bar Sushi czy skorzystać z franczyzy znanej marki?
Myślisz o otworzeniu Baru Sushi? Masz doświadczenie w gastronomi i gastromarketingu, znasz się na kuchni japońskiej i masz niezbędny kapitał na otworzenie restauracji? W takiej sytuacji najlepszym wyjściem jest własny lokal. Dzięki temu:
• sam podejmujesz najważniejsze decyzje dotyczące lokalu,
• możesz tworzyć autorskie menu i dowolnie je zmieniać w zależności od potrzeb,
• nie musisz się dzielić zyskiem z innymi.
Jeśli jednak Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej działalności jaką jest Bar Sushi, ale nie masz doświadczenia w gastronomi i w marketingu… Jeśli z Sushi miałeś styczność tylko przy jego jedzeniu, to lepiej na początek podjąć współpracę ze znaną marką, która od początku pomoże w otworzeniu działalności. Dzięki Franczyzie możesz liczyć na pomoc przy wyborze lokalu i jego remoncie, zakupie niezbędnego wyposażenia i produktów spożywczych, szkoleniach z zakresu gotowania i obsługi klientów oraz samym otwarciu Sushi Baru. Plusy współpracy z franczyzodawcą to:
• możliwość posługiwania się logiem znanej marki, uznanej już wśród miłośników Sushi,
• otrzymanie modelu biznesowego, który jest sprawdzony i daje gwarancję na sukcesu,
• sprawdzone receptury potraw, które przypadły już do gustu tysiącom „sushiloversów”.
Jak otworzyć Bar Sushi?
Chcesz otworzyć swój autorski Sushi Bar ale nie masz zbyt wielkiego doświadczenia? W pierwszej kolejności wykonaj biznesplan. Nawet jeśli nie musisz go wykonywać aby otrzymać zewnętrzne finansowanie, to gwarantuję, że czas poświęcony na jego stworzenie nie będzie stracony.
Biznesplan sushi baru
Biznesplan pozwala przelać na papier zarówno plusy działalności, plany i marzenia, jak i realne koszty, szanse oraz zagrożenia dla potencjalnego lokalu. Po ich opisaniu należy z czystym umysłem przeczytać plan, wyciągnąć wnioski i dokonać ewentualnych zmian. Jeśli masz kogoś zaufanego, kto ma wiedzę gastronomiczną lub marketingową – poproś o przeczytanie planu i o radę. Potem należy otworzyć działalność gospodarczą i dopełnić wszelkich formalności.
Gdzie zlokalizować sushi bar?
Kolejnym krokiem jest znalezienie odpowiedniego lokalu. Trzeba podjąć decyzję, czy wynająć lokal czy można sobie pozwolić na jego kupno. Oprócz samej ceny trzeba również wziąć pod uwagę:
• Lokalizację – najlepszym miejscem jest centrum miasta, deptak, starówka lub inne przy większych skupiskach ludzi. Miejsce powinno być dobrze widoczne. Ważny jest również dobry dojazd samochodem. Letni ogródek będzie dodatkowym atutem.
• Wielkość lokalu – chcemy działać głównie na dowóz do klienta czy na miejscu? Chcemy mieć możliwość przyjęcia naraz 20 czy 50 klientów?
• Wygląd lokalu – czy wcześniej była w tej lokalizacji restauracja i nie będzie konieczności większej przebudowy? A może lokal nie jest przystosowany pod lokal gastronomiczny? Należy pamiętać, że restauracja musi spełniać wymogi sanepidu. Od stanu lokalu zależy wielkość zmian i remontu.
Po dokonanym remoncie i przystosowaniu pomieszczenia do punktu gastronomicznego przychodzi czas na wyposażenie kuchni oraz sali dla gości. Można kupić całkiem nowe wyposażenie ale można również zaoszczędzić i kupić rzeczy używane – przykładowo na giełdzie gastronomicznej. W jakie wyposażenie należy zainwestować?
• Wyposażenie kuchni:
◦ lada i szafy chłodnicze,
◦ stoły robocze,
◦ zlewy, lodówka, zmywarka do naczyń, piekarnik z funkcją grilla,
◦ frytkownica i patelnie,
◦ naczynia do gotowania ryżu,
◦ komplet naczyń,
◦ komplet sztućców i noży.
• Wyposażenie sali restauracyjnej:
◦ stoły i krzesła,
◦ zastawa stołowa, nakrycia stołu
◦ ozdoby sali, oświetlenie.
Co jest kluczem do sukcesu Baru Sushi?
Aby klienci pokochali Bar Sushi, trzeba być autentycznym. Klienci wyczują każde oszustwo. Szanse na sukces ma tylko lokal, którego kucharz jest prawdziwym sushi masterem – specjalizuje się w kuchni japońskiej i ma doświadczenie. Dzięki temu właściciel ma pewność, że usługi przez niego serwowane będą na najwyższym poziomie, a sushi będzie wykonane w pełni profesjonalnie. Sushi nie jest tanie, więc klienci oczekują najwyższej jakości potraw.
Przygotowując sushi nie wystarcza ugotować ryżu, pokroić dodatków i zwinąć razem. Wbrew pozorom kuchnia japońska nie jest prosta w przygotowaniu. Oprócz umiejętności sushi mastera kluczowa jest jakość produktów i ich świeżość.
Cała załoga lokalu, czyli właściciel, menedżer, pracownicy kuchenni czy kelnerzy powinni mieć podstawową wiedzę dotyczącą kultury i kuchni japońskiej. W restauracji powinien panować odpowiedni klimat a dania powinny być podawane w odpowiedni sposób. Niezbędna jest także pasja – bez niej zabraknie nutki wyjątkowości.
Marketing restauracji w Barze Sushi. Jak promować sushi bar?
Bar Sushi pozwala na osiągnięcie atrakcyjnych zysków, co sprawia że tak wiele osób myśli o otworzeniu takiej działalności. Jednakże tak jak w innej grupie lokali, tak w tym przypadku na rynku jest spora konkurencja. Dlatego też marketing restauracji jest bardzo ważny. Dzięki niemu można pozyskać nowych klientów, a stałych klientów zachęcać do dalszych zamówień. Nawiązanie relacji z klientami jest kluczowe.
Jakie więc podjąć działania marketingowe przy otworzeniu Sushi Baru?
• Przygotować ulotki (których wygląd będzie pasował oczywiście do wybranego brandu) i roznieść je po okolicy, aby klienci dowiedzieli się o otwarciu nowego lokalu. Warto zaproponować na otwarcie jakąś promocję albo zaprosić do udziału w konkursie z nagrodami.
• Otworzyć strony na portalach społecznościowych. Warto zaprosić znajomych i zachęcać ich do zapraszania innych osób oraz do polubienia stron. Dzieląc się relacjami z remontu, zakupu zastawy, testowania przygotowywanych potraw można zdobyć sporą liczbę obserwujących. Klienci nie będą mogli doczekać się otwarcia.
• W zależności od wielkości miasta, w którym będzie restauracja, ilości klientów i ich preferencji można przemyśleć cykliczne wydarzenia takie jak Noc Sushi, Body Sushi czy Karaoke z Sushi czy Maraton Filmów Japońskich z Sushi.
• Indywidualna strona www może być naprawdę droga. Warto więc zainwestować w system zamówień online Foodeliver, który w pełni zastępuje stronę internetową. Daje to klientowi możliwość zapoznania się z informacjami lokalu, pełnym menu wraz ze zdjęciami oraz wyborem właściwych dla siebie parametrów dostawy czy płatności. Taka strona na domenie www Sushi Baru pozwoli na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. W obecnych czasach klienci oczekują już takiego nowoczesnego rozwiązania.
• Klienci składając zamówienia w systemie Foodeliver wpadają do bazy klientów restauracji. Dzięki zgodzie marketingowej oraz funkcjonalnościom marketingowym systemu Sushi Bar może:
◦ zaproponować klientom możliwość rezerwacji stolika przez stronę www,
◦ wysyłać do klienta/klientów smsy i maile o treściach informacyjnych lub marketingowych,
◦ generować i przekazywać klientom kody rabatowe,
◦ zaproponować klientom udział w programie lojalnościowym,
◦ generować do klientów automatyczne wiadomości po kilku dniach od ostatniego zamówienia z zachęceniem do ponownego skorzystania z usług Sushi Baru.