Poradnik dla restauracjiMarketing gastronomicznyWykorzystanie indywidualnego systemu do zamówień online do zwiększenia utargu restauracji

Wykorzystanie indywidualnego systemu do zamówień online do zwiększenia utargu restauracji

Minął rok od pierwszych wzmianek dotyczących koronawirusa. Po takim czasie straciliśmy już złudzenia, że w ciągu kilku dni czy tygodni wrócimy do czasów sprzed Covid-19. Niezależnie od osobistego zdania na temat pandemii czy działań rządu trzeba się przystosować do aktualnej sytuacji.

Jedną z branż, którą koronawirus mocno doświadczył, jest branża gastronomiczna. Aby utrzymać się na rynku, trzeba podjąć szereg działań mających na celu utrzymanie stałych klientów, znalezienie nowych oraz zaproponowanie klientom usług, które pozwolą na zarobki pozwalające na utrzymanie lokalu, pracowników i siebie. Ułatwieniem w osiągnięciu tych celów będzie indywidualny system pozwalający na zamówienia i płatności online. Oprócz wejścia w nowoczesne metody sprzedaży i po prostu wygody, taki system ma bardzo dużą zaletę – pozwala na działania marketingowe. Posiadając własną bazę klientów, pomysły i system z funkcjami z rozbudowanym marketingiem można znacznie zwiększyć liczbę zamówień.

System do zamówień online Foodeliver

Chcesz zacząć sprzedawać online? A może korzystasz z platform pobierających dużą prowizję od każdego zamówienia i chcesz się od tego uwolnić? Indywidualny system do zamówień online Foodeliver spełni Twoje wymagania. Spośród jego plusów takich jak przejrzystość, łatwość obsługi i stała płatność bez prowizji i ukrytych kosztów największym z nich są właśnie funkcje marketingowe.

Oczekiwania klientów wzrastają z roku na rok, konkurencja w branży gastronomicznej jest bardzo duża i warto, tym bardziej w takich trudnych czasach wyjść naprzeciw klientom. Jakie więc funkcje marketingowe ma system Foodeliver i jak je wykorzystać, aby zwiększyć zyski?

Rabaty dla klientów

System Foodeliver pozwala na tworzenie różnych rabatów złotówkowych albo procentowych. Można je wykorzystywać dowolnie i rozsyłać różnymi kanałami, aby sprawdzić jakie działania przynoszą najlepszy efekt. Kody rabatowe można przekazywać klientom na Facebooku, Instagramie, ulotkach, w kampaniach SMSowych i mailowych oraz wielu innych. Każdy lubi rabaty – jest bardzo duża szansa, że klienci będą chcieli je wykorzystać.

Przykład rabatowania: Tworzymy rabat 15% WIOSNA i wrzucamy informacje o rabacie na Facebooku restauracji. Generujemy również rabat 5% o kodzie 2021 i wskazujemy go na ulotkach. System pokazuje jak wiele osób skorzystało z każdego z tych rabatów. Dzięki temu restauracja może lepiej zaplanować dalsze działania marketingowe mając wiedzę, jakie działania przynoszą najlepszy efekt.

Kampania SMS

Większość osób zawsze ma przy sobie telefon komórkowy – jest to więc jeden z lepszych kanałów dotarcia do klienta. Oczywiście nie można być nachalnych ale SMS raz na jakiś czas z rabatem, informujący o nowych daniach sezonowych w menu czy nowych usługach zachęci klienta do ponownych zamówień. System Foodeliver pozwala na wysyłanie pojedynczych i grupowych wiadomości.

Przykład: Tylko w tym tygodniu przy zamówieniach online na naszej stronie z kodem rabatowym WIOSNA otrzymacie 10% rabatu na całe zamówienie! Zapraszamy!

Kampania e-mailowa

Wiadomości mailowe docierają do mniejszej grupy odbiorców, bo nie każdy na bieżąco sprawdza skrzynkę mailową. Jednakże plusem takiej formy jest możliwość przekazania dłuższej treści niż 160 znaków jak w przypadku SMS. System Foodeliver w tym przypadku również pozwala na wysyłanie pojedynczych oraz grupowych wiadomości. Pozwala to dotrzeć do całej bazy klientów.

Przykład: Drodzy Klienci! Wiosna zapukała już do naszych drzwi a co za tym idzie czekamy na sezonowe owoce i warzywa od lokalnych gospodarstw. Chcemy Państwu zaproponować kilka dodatkowych, sezonowych pozycji w menu. Zachęcamy do zamawiania przez nasza indywidualną stronę do zamówień online – znajdziecie tam też nasze nowe dania!

Plan Marketingowy

Wychodząc z założenia, że odrobina zachęty nie zaszkodzi, może warto przypomnieć o sobie klientom, którzy dawno nie złożyli zamówienia w restauracji? System Foodeliver pozwala na utworzenie planu, w którym system automatycznie będzie wyłapywał osoby, które od dłuższego czasu nie zrobiły zamówienia. Można do klienta, który nie zrobił przez 2 tygodnie zamówienia wystosować wiadomość mailową lub SMS o dowolnej treści, ewentualnie z kodem rabatowym, z zachęceniem do kolejnego zamówienia.

Przykład treści wiadomości: Od 2 tygodni nie odnotowaliśmy od Ciebie zamówienia. Chcemy Ci zaproponować 5% rabatu na kolejne zamówienie – jednorazowy kod rabatowy (123456) jest ważny przez 5 dni. Zapraszamy!

Program lojalnościowy

System Foodeliver pozwala na utworzenie programu lojalnościowego dzięki któremu liczba zamówień będzie szybko wzrastała. Wiele lokali decyduje się na zaproponowanie swoim klientom udziału w takich programach. Dają one możliwość otrzymania któregoś z kolei zamówienia gratis lub taniej. Taki program buduje stałą relację z klientem, zachęca go do większej ilości oraz wartości zamówień.

Przykład programu: Restauracja tworzy program zakładający, że po złożeniu 10 zamówień za minimum 50 zł klient otrzymuje wiadomość SMS lub mailową z jednorazowym kodem rabatowym na 50% rabatu na kolejne, 11 zamówienie.

Redaktor FooDeliver.pl, pasjonatka gastromarketingu i dobrej kuchni, marketingowiec. Specjalistka produktu FooDeliver.pl.