Zwiększenie ilości zamówień dzięki SMSom wysłanym z systemu Foodeliver
Od ponad roku, od czasu rozpoczęcia pandemii koronawirusa branża gastronomiczna musiała się dostosować do nowej, trudnej sytuacji. Mimo obostrzeń i wynikających z nich ograniczeń lokale gastronomiczne nie poddają się i starają się dalej funkcjonować – w innym kształcie ale jednak. Konieczne było dostosowanie się do obecnej sytuacji i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Na rynku pełnym konkurencji konieczne jest zbudowanie stałej relacji z klientem – każde pojedyncze zamówienie jest mile widziane, ale stali klienci będą wracać i polecać lokal znajomym. Bardzo pomocne w kontakcie z klientem są SMSy. Większość osób ma zawsze telefon przy sobie, więc taka komunikacja ma sporą moc.
Obecna sytuacja lokali gastronomicznych
Przyszła wiosna i nasz rząd pomału zapowiada luzowanie obostrzeń w gastronomii czy hotelarstwie. Jest to szansa na otworzenie ogródków przy lokalach, na zorganizowanie imprez okolicznościowych i powrotu do w miarę normalnego działania i zarabiania. Jednakże należy pamiętać, że jest to zależne od sytuacji epidemicznej w Polsce, więc zasady działania gastronomii mogą się na bieżąco zmieniać. Trzeba być więc w każdej chwili przygotowanym za zamknięcie gastronomii i oferowanie posiłków jedynie na wynos.
Część restauracji zainwestowało już w systemy do zamówień online (indywidualne albo od znanych platform) ale część jeszcze się wzbrania. Przejście na system online jest nieuniknione i klienci tego oczekują. Jest to dla nich wygodne, nowoczesne i bezpieczne rozwiązanie. Na mocno konkurencyjnym rynku należy się dostosować do obecnych wymogów.
System Foodeliver do zamówień online
Z myślą o branży gastronomicznej stworzyliśmy indywidualny system do zamówień online. Nasza oferta jest inna niż w znanych platformach:
- Po pierwsze – nie pobieramy żadnych prowizji. Zawieramy umowę na konkretną kwotę bez żadnych ukrytych kosztów. Znane platformy pobierają nawet 10-30% prowizji od zamówień. Czasami to jest cała marża restauracji za zakupione potrawy.
- Po drugie – nasi klienci sami zarządzają swoją stroną w czasie rzeczywistym, mają możliwość edycji każdej informacji na stronie. Często w systemach znanych platform nie można samodzielnie dodawać potraw, zmieniać cen czy wysyłać wiadomości.
- Po trzecie – restauracje budują swoją bazę klientów, do której mogą generować treści marketingowe i informacyjne. W przypadku popularnych platform restauracje nie mają dostępu do bazy danych i bazy klientów.
System Foodeliver od samego początku jest stale rozwijany – z miesiąca na miesiąc widać różnicę w wyglądzie i funkcjonalnościach. Naszym priorytetem jest rozwój funkcjonalności pozwalających restauracji na samodzielny marketing. Profesjonalne firmy oferują prowadzenie mediów społecznościowych i innego marketingu za kilkaset do nawet kilku tysięcy złotych. Czy w trakcie pandemii czy nie – restauracja sama może prowadzić działania marketingowe. Wystarczy trochę czasu i chęci oraz narzędzia pozwalające na skuteczny marketing. A w obecnych trudnych dla gastronomii czasach, liczy się każda złotówka.
Zwiększenie ilości zamówień dzięki modułowi SMS w systemie Foodeliver
Dla rozwoju systemu Foodeliver zdecydowaliśmy się na integrację z platformą SMS API pozwalającą na systemowe wysyłanie smsów do utworzonej bazy klientów. Pozwoliło to na znaczny rozwój funkcjonalności marketingowych naszego systemu. Obecnie dzięki nim, system jest nie tylko nowoczesny, wygodny, daje znaczną oszczędność czasu ale pozwala także na zwiększenie ilości zamówień nawet o 20%! Bo jak najprościej dotrzeć do klienta? Nie każdy na co dzień korzysta z maila więc takie wiadomości trafiają tylko do wąskiej grupy osób. Ale większość z nas zawsze ma przy sobie telefon. Dzięki czemu restauracja ma pewność, że około 90% odbiorców SMSa go odczyta. Z informacji uzyskanych od naszych obecnych klientów wiemy, że około 5-15% konsumentów składa ponowne zamówienie po otrzymaniu zachęcającego SMSa.
Dzięki systemowym SMSom restauracje, które wdrożyły system Foodeliver mogą wysyłać do klientów:informacje o zmianie statusu, godzinie odbioru czy z pytaniem o doprecyzowanie zamówienia,wiadomości marketingowe lub informacyjne o zmianie godzin pracy, nowych pozycjach w menu czy zmianach parametrów dostaw,kody rabatowe zachęcające do kolejnych zamówień,automatyczne przypomnienia z zachęceniem do dalszych zamówień dla klientów, którzy od dłuższego czasu nie złożyli w restauracji zamówienia,jednorazowe kody rabatowe otrzymywane po spełnieniu warunków programu lojalnościowego.
Jak widać powyżej wiadomości SMS można stosować w wielu sytuacjach w sposób marketingowy, aby klienci przypomnieli sobie o restauracji i nabrali ochoty na kolejne zamówienie. Mnie (i pewnie wiele innych osób) SMS o promocji w ulubionej restauracji na pewno odwiódł by od robienia zakupów i samodzielnego gotowania obiadu 😉
Działania marketingowe w restauracjach
Dzięki integracji z SMS API możemy rozwijać funkcje marketingowe systemu Foodeliver:
- tworzenie rabatów – możliwość tworzenia rabatów złotówkowych lub procentowych zachęcających do zamówień. SMS z fajnym rabatem na pewno zachęci wiele osób do ponownych zamówień.
- kampanie SMS – system pozwala na generowanie wiadomości do pojedynczych klientów, grupy klientów ale również do wszystkich osób, które zgodziły się na otrzymywanie treści marketingowych. W ciągu minuty można więc wysłać wiadomości do nawet kilkuset osób.
- plany marketingowe – możliwość utworzenia planu, wedle którego system automatycznie będzie wyłapywał osoby, które dawno nie zrobiły zamówienia (np. 14 dni). Zostanie wygenerowany SMS lub mail o wskazanej przez restaurację treści. Można również dołączyć jednorazowy, chociażby 5% kod rabatowy. Ustawienie planu zajmuje minutę a potem na co dzień system generuje wiadomości do osób, które spełniły wskazany warunek.
- program lojalnościowy – danie klientom możliwości zbierania wirtualnych pieczątek. Np. po 5 zamówieniach za minimum 50 zł klient otrzyma SMS i mail z kodem rabatowym (10%, 20% lub 5, 10, 20 zł) na kolejne, 6 zamówienie. Jak w powyższym przypadku ustawienie programu trwa minutę. Później system robi wszystko za restaurację.
Sytuacja w Polsce i na świecie jest specyficzna, ale wszystkim nam brakuje normalności. Nie możemy pójść do lokalu zjeść obiadu czy zrobić urodzin w restauracji ale dalej mamy ochotę zjeść coś innego niż na co dzień. Dalej się spotykamy, tyle że w mniejszych gronach.
Kluczem do sukcesu w branży gastronomicznej jest teraz dostosowanie się do obecnej sytuacji i zaproponowanie klientowi oferty, z której będzie mógł i będzie chciał skorzystać. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, więc nie wystarczy dobrze gotować – trzeba też nawiązać relację z klientem. Pomocne w tym są marketingowe funkcjonalności systemu Foodeliver. Dodatkowo polecam połączenie pracy na indywidualnym systemie do zamówień online z reklamą i budowaniem relacji z klientami w portalach społecznościowych. Facebook czy Instagram są takimi dzisiejszymi oknami na świat. Jeśli restauracja będzie pokazywać ciekawe treści, reklamować swoje produkty, zaznaczać swoją unikalność to z miesiąca na miesiąc będzie się zwiększać liczba obserwujących. Dzięki temu zwiększa się liczba zamówień a co za tym idzie, jest szansa na zwiększenie dochodów.