Case study – Dlaczego warto wdrożyć w swojej restauracji system do zamówień online Foodeliver?
Systemy do zamówień online w restauracjach stały się bardzo popularne w ciągu ostatnich kilku lat.Rozwój możliwości świadczenia usług online został jeszcze przyspieszony przez pandemię koronawirusa. Nie da się zahamować rozwoju, więc możemy się spodziewać że może za rok, może za dwa wszystkie lokale gastronomiczne będą posiadać system do zamówień online. Oczywiście nie będą to jakieś prawne wytyczne, ale po prostu klienci gastronomii przyzwyczajeni do takich usług będą tego oczekiwać. Lokal bez sprzedaży online może za kilka lat być niekonkurencyjny na rynku.
Wiele restauracji i innych lokali związanych z branżą gastronomiczną wzbraniają się przed wdrożeniem takich systemów. Najczęściej spotykane obiekcje to:
- „Są trudne czasy dla gastronomii, nie stać mnie na wydawanie co miesiąc dodatkowych pieniędzy, które nie wiadomo w ogóle czy się zwrócą.”
- „Mamy dużo zamówień a mało rąk do pracy, nie będziemy mieli czasu sprawdzać do chwilę telefonu czy komputera i odbierać jeszcze zamówień online.”
- „Mamy bardzo mało zamówień, nie widzimy więc sensu inwestowania w system do zamówień online.”
System Foodeliver jest odpowiedzią na każdą z tych obiekcji. Jak twierdzą nasi klienci, system Foodeliver jest jednym z najtańszych indywidualnych systemów do zamówień online na rynku, pozwala na znaczne zaoszczędzenie czasu i zwiększanie ilości zamówień a odbiór zamówień onlinejest po prostu bardzo wygodny.
„Hulaj i Kulaj” o systemie Foodeliver
Restauracja Hulaj i Kulaj znajdująca się w Ostrzeszowie na Placu Borek 18 zdecydowała się na wdrożenie systemu Foodeliver w swojej restauracji w grudniu 2020 roku. Zapytaliśmy Pana Pawła Misiewicza, właściciela Hulaj i Hulaj dlaczego zdecydował się na wdrożenie systemu Foodeliver.
„Podczas pandemii musieliśmy się dostosować do obecnej sytuacji, zacząłem więc rozważać wdrożenie systemu zamówień online dla gastronomii. Zastanawiałem się nad ofertami znanych platform, ale kilkunastoprocentowe prowizje skutecznie mnie zniechęciły. Zdecydowałem się na wdrożenie systemu Foodeliver, ze względu na jasne warunki współpracy – stała roczna opłata bez żadnych prowizji % od mojego przychodu. Dodatkowo strona www jest ładna, nowoczesna i przejrzysta. Odpowiadały mi funkcjonalności systemu oraz prostota i intuicyjność w jego obsłudze.”
Hulaj i Kulaj korzysta z systemu Foodeliver niecałe 6 miesięcy. Zapytaliśmy więc Pana Pawła o pracę na systemie, wrażenia Klientów restauracji oraz ilość zamówień online.
„Link do strony naszego systemu (zamowienia.kulajihulaj.pl) dodaliśmy na naszej stronie na Facebooku (www.facebook.com/kulajhulajostrzeszow) oraz na naszej stronie www (kulajihulaj.pl). Na dzień dzisiejszy mamy w systemie 642 zrealizowanych zamówień o łącznej wartości 37.942 zł.”
„Dla przykładu, w kwietniu 2021 mieliśmy 114 zamówień złożonych online.”
„Nasi Klienci chwalą naszą stronę do zamówień online za przejrzysty wygląd i łatwość składania zamówień. My również jesteśmy zadowoleni z dostępnych funkcjonalności i intuicyjności systemu. Dzięki niemu oszczędzamy sporo czasu. Mogę więc z czystym sumieniem polecić system Foodeliver.”
Foodeliver odpowiedzią na obiekcje dotyczące zamówień online
Z roku na rok mamy do czynienia z rozwojem w każdej branży. Starsze i młodsze pokolenia korzystają z dobrodziejstw nowych technologii. Mimo początkowej niepewności, niechęci, strachu przed czymś nowym – po zapoznaniu okazuje się, że jesteśmy zachwyceni nowymi możliwościami.To samo tyczy się systemów do zamówień online. Aby jednak się przekonać, że forma sprzedaży online jest dobrym pomysłem, trzeba zaryzykować i samemu to sprawdzić. Każdy problem czy wątpliwość można przekuć w plus mając do tego odpowiednie narzędzie.
„Są trudne czasy dla gastronomii, nie stać mnie na wydawanie co miesiąc dodatkowych pieniędzy, które nie wiadomo w ogóle czy się zwrócą.”
Tak, czasy są trudne dla branży gastronomicznej. Tym bardziej warto dostosować się do tej sytuacji i zaproponować klientom innowacyjny sposób sprzedaży, aby być konkurencyjnym na ryku i przebić się na tle innych lokali. Tym bardziej w tak trudnych czasach nie można stać w miejscu. System Foodeliver jest jednym z najtańszych systemów na rynku – nie pobieramy żadnych prowizjiod sprzedaży. Pobieramy stałą opłatę miesięczną albo roczną bez ukrytych kosztów. Niewielki koszta pozwala na rozwój oraz zwiększenie ilości klientów i zamówień. Taki indywidualny system dla restauracji pomaga dodatkowo w budowaniu marki.
„Mamy dużo zamówień a mało rąk do pracy, nie będziemy mieli czasu sprawdzać do chwilę telefonu czy komputera i odbierać jeszcze zamówień online.”
Składanie zamówienia telefonicznie może trwać nawet 5-10 minut. Jeśli ktoś zamawia obiad dla 4 osób i zada kilka pytań (o składniki, sos, rodzaj surówki) to rozmowa się przeciąga. Kilkanaście czynawet kilkadziesiąt takich zamówień a obsługa traci nawet kilka godzin na same rozmowy z klientami. Z kolei pełne zamówienie online w systemie Foodeliver odbieramy i drukujemy w minutę. Pozostały czas można poświęcić na bardziej efektywne działania.
„Mamy bardzo mało zamówień, nie widzimy więc sensu inwestowania w system do zamówień online.”
Dzięki funkcjonalnościom marketingowym w systemie Foodeliver (kody rabatowe, kampanie sms i mail, automatyczne przypomnienia czy wirtualne pieczątki) można skutecznie zwiększać ilość zamówień. To w połączeniu z działaniami w portalach społecznościowych może przysporzyć naweto 20% więcej zamówień więcej co miesiąc. Jeśli restauracja nie miała wcześniej strony www – to dzięki Foodeliver pozyska taką stronę, co pozwoli na lepsze wyszukiwanie restauracji.