Abonament PREMIUM systemu Foodeliver – czy opłaca się w niego zainwestować?
Z miesiąca na miesiąc rozwijamy system Foodeliver, aby był jak najbardziej funkcjonalny i dostosowany do indywidualnych potrzeb restauracji. Każdy lokal ma inne zasady i inne potrzeby związane z zamówieniami online. Część właścicieli czy menedżerów poszukuje rozwiązań IT z dużą liczbą funkcjonalności, w tym możliwościami prowadzenia samodzielnego gastromarketingu, część zaś szuka strony www restauracji z podstawowymi funkcjami, aby móc przyjmować zamówienia online. W związku z oczekiwaniami naszych Klientów postanowiliśmy zaproponować dwie różniące się funkcjonalnie wersje naszego systemu zamówień online – wersję podstawową oraz wersję premium.
W obu pakietach nasi Klienci (restauracje, bary, kawiarnie, piekarnie, foodtrucki, bary) otrzymują w ramach współpracy z Foodeliver:
- Przejrzyste warunki współpracy ze stałą miesięczną płatnością bez limitu zamówień i bez żadnych prowizji od własnych zamówień!
- Responsywną i nowoczesną stronę www restauracji wraz z pomocą w uzupełnieniu strony (podstawowe informacje i do 50 pozycji z menu) oraz pomysły na gastromarketing wśród klientów.
- Panel administratora pozwalający na odbieranie zamówień, budowanie własnej bazy klientów, zbieranie bazy informacji o zamówieniach oraz dokonywanie zmian w czasie rzeczywistym.
- Prezentację menu lokalu z opcjami zamawiania online z dostawą do domu lub odbiorem własnym.
- Zintegrowane płatności online przy użyciu jednego z wielu popularnych operatorów płatności.
- Podstawowe funkcjonalności marketingowe takie jak moduł SMS i e-mail, pozwalające na wysyłkę wiadomości do bazy klientów oraz tworzenie kodów rabatowych.
Ekstra możliwości w abonamencie premium
Podstawowy abonament jest pełny ciekawych funkcjonalności, ale niektóre restauracje potrzebują i oczekują czegoś więcej. Z myślą o restauratorach, którzy chą budować własny marketing i swoją rozpoznawalność na rynku, uruchomiliśmy Pakiet Premium, w którym oferujemy:
- Plany marketingowe,
- Program lojalnościowy,
- Rezerwację stolików,
- Wersję dwujęzyczną systemu (polski i angielski).
Plany marketingowe w systemie Foodeliver
Dostęp do własnej bazy klientów umożliwia restauracjom stworzenie planu marketingowego, dzięki któremu system automatycznie będzie wysyłał SMS do klientów, którzy od ustawionego czasu nie złożyli zamówienia. Właściciel lokalu lub menedżer mogą ustawić program, w którym:
- Chcemy przypomnieć się klientom, którzy od 7 czy 14 dni nie złożyli żadnego zamówienia online. System automatycznie wskaże klientów z bazy restauracji, którzy nie złożyli zamówienia we wskazanym w planie czasie.
- System wygeneruje SMSa o zdefiniowanej przez administratora treści wraz z kodem rabatowym, np. „Zamów coś pysznego z 5% kodem rabatowym na kolejne zamówienie. Rabat ważny 3 dni. Zapraszamy!”.
Wielkim plusem tej funkcjonalności jest to, że restauracja poświęca 1 minutę na ustawienie planu a potem system sam wykonuje pracę za właściciela. Dzięki tej jednej poświęconej minucie możemy przypominać się klientom i zachęcać ich do dalszych zamówień. SMS z kodem rabatowym generowany automatycznie może zachęcić klientów do zmiany planów gastronomicznych na najbliższe dni.
Program lojalnościowy
Osoba odpowiedzialna za marketing restauracji może uruchomić program lojalnościowy, czyli tak zwane „wirtualne pieczątki”. Można np. ustawić, że klient, który wykona 10 zamówień za minimum 30 zł dostanie kod rabatowy uprawniający do jednorazowego rabatu (10 zł, 20 zł, 5 %, 15%) na kolejne, 11 zamówienie. Po ustawieniu programu system weryfikuje, który klient spełnił warunki programu lojalnościowego i wysyła do niego wiadomość (SMS lub mail) z kodem rabatowym do wykorzystania w trakcie 5 najbliższych dni.
Klient na stronie głównej zamówień online otrzymuje informacje o możliwości wzięcia udziału w programie lojalnościowym. Każdy uwielbia rabaty, więc z pewnością zachęci to dużą liczbę klientów do większej ilości zamówień oraz do wyższych wartości zamówień. Bo jeśli złożymy zamówienie np. na pizzę za 26 zł, to wiedząc o programie lojalnościowym, dołożymy do zamówienia jakiś dodatek, sos lub napój. Program lojalnościowy buduje więc stałą relację z klientem a do tego daje szanse na znaczne zwiększenie ilości zamówień oraz zysków ze sprzedaży.
Rezerwacja stolików
Wprowadzone odmrażanie gastronomii nadal przewiduje spore restrykcje dla restauracji, w tym ograniczenia ilościowe. Aby ułatwić gastronomom obsługę rezerwacji ograniczonej liczby stolików, przygotoawaliśmy funkcjonalność rezerwacji stolika online. Klient może wysłać zapytanie o rezerwację na daną liczbę osób i dany dzień oraz godzinę. Osoba obsługująca sprawdza dostępność stolika i potwierdza rezerwację. Dając klientowi możliwość możliwość rezerwacji stolika, restauracja jeszcze bardziej buduje stałą relację z klientem. Odmowa rezerwacji stolika lub brak skutecznego dodzwonienia się do restauracji, może zniechęcić klienta do powrotu do danej restauracji. Rezerwacja stolika online rozwiązuje powyższy problem.
Wersja dwujęzyczna systemu Foodeliver
W Polsce w odróżnieniu od innych krajów zachodnich nie widać aż tak dużej migracji osób z zagranicy. Jednakże zgodnie z danymi pozyskanymi z Urzędu do Spraw Cudzoziemców, na dzień 01.01.2021 roku w Polsce przebywało 457 tysięcy cudzoziemców, posiadających ważne dokumenty pobytowe. Trzeba do tego dodać osoby przebywające w Polsce na kilka dni służbowo, turystycznie lub w odwiedzinach u bliskich. Okazuje się, że jest to spora liczba. Duża część tych osób może nie znać zbyt dobrze języka polskiego. Jeśli osoba nie posługująca się językiem polskim zadzwoni do restauracji, ale nie będzie potrafiła dogadać się z obsługą, lub nie znajdzie na stronie www wersji angielskojęzycznej, to poszuka innego lokalu. Przez to restauracja może stracić sporą grupę klientów. System dwujęzyczny przyda się przede wszystkich w miastach przygranicznych, ale również w większych miastach, w których znajdują się uczelnie wyższe czy międzynarodowe przedsiębiorstwa.