Poradnik dla restauracjiMarketing gastronomicznyJaki system zamawiania online dla sieci i restauracji franczyzowych

Jaki system zamawiania online dla sieci i restauracji franczyzowych

Franczyzy gastronomiczna skupia w sobie szereg lokali zrzeszonych pod jednym szyldem. Poza wspólną identyfikacją wizualną łączy je też fakt, że są obsługiwane przez ujednolicony system dostawców towarów i usług. Mając na uwadze wysokie wymagania rynku oraz rozmiar przedsięwzięcia, przygotowaliśmy specjalny system do zamawiania online. Foodeliver.pl łączy w sobie szereg zalet, które pozwolą Twojej franczyzie rozwijać się w jeszcze szybszym tempie.

Zamówienia online – istotny element funkcjonowania gastronomii

Jeszcze kilkanaście lat temu zamówienia składane poza lokalem stanowiły niewielki procent obrotów, nieprzekraczający 10-15% zamówień. Dominowało przede wszystkim jedzenie na miejscu, ewentualnie posiłki brane na wynos do domu lub biura. Dziś jednak cyfryzacja sprawiła, że coraz więcej osób wybiera e-zakupy – od odzieży przez akcesoria hobbystyczne aż po produkty spożywcze. Tym też kanałem zwiększa się wolumen zamówień zarówno z dostawą do domu, jak również z odbiorem osobistym. Okazji do złożenia zamówienia online nie brakuje – wizyta znajomych, romantyczna kolacja bez wychodzenia z mieszkania czy odskocznia od rutynowego obiadu.

Statystyki i badania rynkowe w tym temacie mówią same za siebie. Zależnie od lokalizacji i dań, zamówienia online stanowią od 30 do nawet 50%, a statystycznie co trzecia zarobiona złotówka pochodzi z elektronicznych rozliczeń płatności. Ponadto, restauratorzy mówią o wzroście zamówień dzięki wejściu na rynek online – średni wolumen zamówień wzrasta o około 15-20%. Nie ma więc wątpliwości, że wdrożenie systemu zamówień online do pizzerii, burgerowni, lokalu sushi czy dowolnej innej gastronomii przyniesie szereg korzyści. Pamiętając o ekonomicznym efekcie skali, obrót ten dotyczyć będzie nie jednego lokalu, ale całej sieci.

Jak działa system zamówień online?

System zamówień online można porównać do kogoś w rodzaju „wirtualnego kelnera”. Jest to specjalna aplikacja (dostępna zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej) do zdalnej obsługi klienta. Na rynku dostępne są rozmaite systemy zamówień online, które otwierają restauracjom drzwi do branży e-commerce. Ich cel jest prosty – przyjęcie zamówienia ze strony klienta oraz jego prawidłowe przeprocesowanie do restauracji. Niektóre rozwiązania – takie jak Foodeliver – umożliwiają realizację dodatkowych celów, np. wdrażania działań marketingowych. O szczegółach narzędzia, jakim jest Foodeliver powiemy więcej w dalszej części tekstu.

System systemowi nierówny, dlatego warto wiedzieć, jak odróżnić te wartościowe rozwiązania od zwykłych „pochłaniaczy pieniędzy”. Dobry system zamawiania online działa sprawnie, jest responsywny, a ewentualne awarie są naprawiane bardzo szybko. Brzmi jak truizm, ale wiele narzędzi – w szczególności agregatów sprzedażowych – ma z tym problem. Ponadto system zamówień online powinien oferować różne rodzaje płatności, w tym też możliwość płatności zdalnej, tak by klient mógł rozliczyć się z góry lub przy odbiorze. Narzędzie to powinno być maksymalnie intuicyjne, a przy okazji powinno umożliwiać prowadzenie marketingu, np. akcji rabatowych.

Przewaga Foodeliver nad agregatami sprzedaży

Wspomnieliśmy o istnieniu takich narzędzi, jak agregaty sprzedażowe. Zapewne każdy z nas kojarzy takie aplikacje, jak Pyszne.pl, Uber Eats, Glovo czy Wolt. Można tam zamówić danie na podany adres, a dostawcy będącymi partnerami danej aplikacji dowiozą jedzenie. Z jednej strony są to narzędzia powszechne znane, a więc chętnie wybierane przez klientów. Z drugiej przystąpienie do nich wiąże się z liczną konkurencją i nie zawsze dobrymi wynikami – wyżej wyświetlane są te lokale, które zapłacą za promocję. Ponadto od każdego zamówienia naliczana jest prowizja – zależnie od portalu, jest to od 12 do nawet 25%. Zarówno franczyzodawca, jak i franczyzobiorca nie będzie chciał ponosić tak wysokich kosztów związane z taką formą promocji.

Foodeliver.pl niweluje te wady – jako niezależna aplikacja, Twoi franczyzobiorcy nie muszą martwić się o walkę wewnętrzną. Nie musisz opłacać promocji ani być zależnym od podmiotów trzecich, dzięki czemu zachowujesz swoją autonomię. Nie ponosisz też kosztów w formie prowizji od zamówienia – wszystkie płatności spływające do Twoich franczyzobiorców są w 100% ich własnością. To dobrze wpływa na ich sytuację finansową, co rozwija zarówno ich samych, jak również Twoją markę. Warto też dodać, że opłaty w agregatach sprzedażowych są sztywne – my za to jesteśmy otwarci na negocjacje, dopasowując ofertę do indywidualnych potrzeb franczyzy.

Możliwości, które oferuje Foodeliver

Brak prowizji od zamówień i gwarancja niezależności to najważniejsze – ale nie jedyne – zalety, które daje Foodeliver. Warto zwrócić uwagę, że Foodeliver jest czymś więcej, niż tylko pośrednikiem między klientem a restauracją. To rozbudowane narzędzie, przy pomocy którego można zarządzać swoim lokalem. Dzięki niemu w prosty sposób stworzysz w pełni funkcjonalną stronę online z przejrzystym menu oraz modułem zamówień. Zmiany ceny, czasowe wyłączenie dania z menu czy oferty sezonowe są wyświetlane natychmiast na stronie. Pod stronę internetową możesz podpiąć swoje media społecznościowe, co pozwoli Ci przekierować ruch z Facebooka.

Nie bez powodu Foodeliver można nazwać wirtualnym menedżerem. Istotnym aspektem jest kontrola finansowa i dbałość o funkcjonowanie lokalu pod kątem ekonomicznym. Dzięki raportom i analizom Foodeliver menedżer restauracji będzie wiedzieć, jakie są obroty w danym okresie. Ponadto wiadome będzie, które pozycje cieszą się największym zainteresowaniem, a które nie mają wzięcia i na których produktach można zarobić najwięcej z marży. Wsparcie administracyjne pozwoli zaplanować grafik pracy oraz rozliczyć się zarówno z pracownikami, jak i dostawcami poszczególnych towarów i usług. Zainteresowało Cię narzędzie, jakim jest Foodeliver? Jesteś właścicielem franczyzy lub franczyzobiorcą? A może chcesz wejść na rynek franczyz? Przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić. Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie i przedstaw swoje potrzeby. Na podstawie oczekiwań skonfigurujemy dla Ciebie Foodeliver oraz przygotujemy atrakcyjne rozwiązania finansowe. Rozwijaj się z nami i zwiększ obroty swoich franczyz dzięki wygodnemu przyjmowaniu zamówień online!

Dział Marketingu FooDeliver.pl Specjalista gastromarketingu i marketingu w sieciach społecznościowych, podnosi kompetencje restauratorów w zakresie sprzedaży w internecie.